Skip to content

NÅGRA RADER OM SOCIALA MEDIER

Fredagar ska vara fyllda med glädje, men när jag tvångsmässig ögnar rubrikerna på resume.se blir jag bara matt. Matt av denna plågsamma period av experimenterande inom det som någon döpt till sociala medier. Peter Willebrands kamratpostlika artikel kring hur Ica-stig, Boxer-robert och fruntimmrerna Judit och Judit ska börja dejta på twitter fick den nyss nedkastade espresson att implodera av ångest. Klart man fattar grejen och varför resumé skriver att ”det uppstår cross promotion när reklamikonerna Ica-Stig twittrar med Boxer-Robert”. Men det känns lite.. larvigt. Vidare så konstaterar resumé att ”Du kan inte längre kontrollera ditt varumärke” (snark) samt ”Än mindre dina reklamprofiler”.

Vänta. Lite. Jo, det kan vi. Vi kan visst kontrollera våra reklamprofiler.

Nu tänker jag inte raljera mer kring vare sig Ica-stig eller Boxer-robert för jag tycker båda koncepten under många år gjort ett skitbra jobb. Juditarna får vi väl se. Men det här med sociala medier. Kan vi inte snabbspola framåt till vi börjar berätta riktiga saker igen. Eller som Anders Timell twittrar (den enskilt roligaste twittraren jag följer): ”Kuken ljuger aldrig”.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *
*
*