Skip to content

NÅGRA RADER OM SÅ MYCKET BÄTTRE

Nu på lördag är det Carola och det är klart som helvete att man sitter bänkad. Man är ju fast i skiten, som alla andra. För det är ju kul. Men mest går min hjärna igång på självklara follow-ups. Helt vanliga grannar som får styla varandras hem. ’Åh, ska DU Ove göra om barnens rum, jag hade nästan hoppats på det’. ’Agneta, i dag är det din dag och jag har valt att måla om ditt garage’.. *tårar runt hela bordet*

Men så vände jag blicken inåt (otippat) – reklambranschen. Ett par seniorer, nån dark horse, ikonen, de unga snygga och så den som inte riktigt är okejad av ’branschen’. (Alla väntar ju på Tommy Nilsson). Vad skulle hända alltså med Hasse Brindfors, Jocke Jonasson, Hedvig Bruckner, Nina Åkestam, Catt Olsson, Magnus Jakobsson och Björn Ståhl.

Magnus: ’Catt, jag visste inte vilken av dina MQ-kampanjer jag skulle göra men ju närmare jag kom materialet, desto mer fastnade jag för höst-vinter 2001’

Hasse: ’Hedvig, jag kände inte till dina grejor så mycket innan vi kom hit, men de där tanterna var ju roliga. Men jag ska faktiskt göra något annat, jag ska skriva om din insändarartikel angående prinsens plagiat’.

Sen reaktionerna såklart.

Nina: ’Att du lyckats tolka mina tidiga NK-idéer på engelska var så fint Joakim, du gjorde mina kampanjer större, även de som kunden hela tiden sa nej till’

Magnus: ’Alltså björn du är så jävla modig som lägger så många år på ogilvy eller ingo, heter det så? Och sättet som du sedan framför serien med papercut-annonser – det var ju SÅ de skulle göras från början!!’

Och detta är material bara från trailern! Tänk dig resten.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *
*
*